Faxe boldklubs vision 2023

På bestyrelsesmødet mandag den 24. april havde bestyrelsen et spændende visionsmøde, hvor Nicolai Nøddebo kommunens fritidsvejleder fik os til at samle idéerne til vores visioner. Tilstede var hele bestyrelsen.

Dette er bestyrelsens visioner for Faxe Boldklubs fremtid, vision er altid en retning og aldrig et mål, derfor vil vi ikke sætte tal og mængder, men beskrive oplevelser og atmosfære. Faxe Boldklub er en gammel forening, med 95 år på bagen. Noget gør vi på grund af traditioner og en masser sker gør vi faktisk uden at vide hvorfor, årsagen er glemt, sådan er det når man bliver gammel. Derfor er denne vision en blanding af gamle traditioner og nye idéer.

Stemning på banen

Det er lørdag eftermiddag, opvisningsbanen er lige blevet slået, striberne er ny-kridtet og græsset står skarpt. Langs banderne begynder tilskuerne at indfinde sig, i små grupper, der hilser på hinanden når de går frem til deres faste plads. Stadionspeakeren præsenterer holdene og boldens sponsor, mens de hilser på hinanden og Stadionuret står på 00:00. I hvert af hjørnerne på banen sidder U11 spillere klar, som bolddrenge/-piger med en ekstra bold, når bolden ryger ud i skoven. I kiosken har der været langet en del øl over disken, men også toast til nogle ungdomsspillere, der lige har været til deres eget stævne og hænger ud for at se seniorkampen. Der står en flok hundeejere i skyggen af skoven med deres hunde, for der er plads til alle, der efterlader banen pænt. Efter kampen, som endte med et hæderligt resultat, deler holdet en kasse øl, sammen med bolddrengene som får en sodavand og de sidste stadionpølser, der ikke blev solgt. Lige så stille går tilskuerne og de frivillige hjem.

Forældreopbakning og frivillighed

Vi vil gøre det attraktivt at være forældre og frivillig i klubben. Til den almindelige træning er der kaffe til forældrene og måske en snak om DBU-appen eller hvem, der kan køre til næste kamp. Alle, der er frivillige er klar over hvilken opgave de har sagt ”ja” til, om det er at bage en kage eller sætte kaffe over til generalforsamlingen. Til hjemmekampene og stævnerne bemander en række frivillige, hvor man altid kan få en snak eller et plaster, skulle uheldet være ude.

Vi starter tidligt med at tilbyde de unge spillere at hjælpe til med træningen af de helt små, det har vist sig at fastholde en del af de aktive spillere, både på drenge og pigesiden og gjort at klubben har et helt forløb fra sandkasseholdet til U17, de ældste både med piger og drenge. Førsteholdet, Veteranholdet og kvindeholdet tager aktiv del i det frivillige liv og hjælpe til i klubben på særlige dage.

Kontingent

Vi vil gerne støtte trænerne ved at have deres børn kontingentfrie, således at de omkostninger, der uundgåeligt er ved at være træner opvejes en smule af den økonomiske håndsrækning, der er ved kontingentfrihed for børnene. Bestyrelsens medlemmer er således også kontingentfrie som passive eller aktive, men bidrager gerne til foreningens virke, med kontingentet for deres børn. Er der børn eller voksne, der er økonomiske trængte, så finder vi en løsning - ingen skal være uden den sport de elsker.

Sponsorer

Vi værdsætter vores sponsorer, store som mindre. At være sponsor i Faxe boldklub skal kunne mærkes på omtalen, både på de sociale medier, men i høj grad også i klubben. Om man sponsorer kampbolden, har en bandereklame, eller giver et hold spillertøj, skal det anerkendes af klubben og holdet. En sponsor skal inviteres til en relevant VIP-event, det kan være et stævne med de spillere som er sponsoreret eller et vinsmagningsarrangement for sponsorerne, trænere og bestyrelsen. Det vigtigste er at sponsorerne føler sig værdsat.

Ambition

Vi vil være Midtsjællands bedste klub, Faxe boldklub skal være den med det bedste sammenhold, de hyggeligste arrangementer og en stolthed at være en del af.

Den Grønne tråd

Den grønne tråd er vores idéer omkring ungdomsholdene, den er lavet af en tidligere bestyrelse med fuldstændig i tråd, med det bestyrelsen i dag vil skabe.

Beskrivelse Faxe BK grønne tråd.pdf

Sponsorer